NZ donderdag 25 oktober - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ donderdag 25 oktober - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ donderdag 25 oktober

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Morrinsville

NZ donderdag 25 oktober.

Vandaag zijn we een dag mee geweest met Joost Segeren (voor NZ- ders Joseph). Joost is dierenarts en is 2,5 jaar geleden naar NZ gekomen samen met zijn vriendin.
In de periode daarvoor was hij de dierenarts bij Wout. Begrijpen jullie meteen hoe dit contact tot stand gekomen is.

Na ontvangst zijn we direct op pad gegaan. Op het eerste bedrijf was er een probleem met een koe die melkziekte had. Joost heeft haar onderzocht en behandeld en daarna vervolgden we onze weg.
Daarna kwamen we op een bedrijf waar een groot aantal dieren gesynchroniseerd was, en nadere behandeling moest ondergaan. Dit synchroniseren is hier gebruikelijk omdat men wil proberen de meeste dieren binnen een periode 6 weken weer drachtig te krijgen.

Toen werd het leuk! We gingen naar een bedrijf waar 9 stieren getest moesten worden op hun spermakwaliteit. Ik zal in het kort beschrijven hoe dat gaat, anders krijg je bij de foto's misschien andere gedachten.
Joost stimuleert rectaal de prostaat van de stier en rommelt nog een beetje van binnen. Daardoor raakt de stier opgewonden en komt er wat voorvocht met sperma naar buiten druppelen. Dan is het de bedoeling dat iemand dat opvangt. In dit geval Wout!! Tja, ik moest foto's nemen tenslotte......

• 25 Oktober 2012 - 21:51

Meilinda Vermeulen:

Enig. Ik lig in een deuk van hoe dat gaat bij stieren......... Ik zie alleen geen link van de foto's. Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar.
    Mooi om te lezen wat jullie daar allemaal zo doen in NZ, Gerard.
    Veel plezier met alles wat er nog meer op het programma staat! Hartelijke groet, Meilinda

• 25 Oktober 2012 - 22:16

Alex Otto:

Jullie vielen dus met de neus in de sperma.....

• 25 Oktober 2012 - 23:07

Anneke:

Foto! Foto! Foto!
    Of zijn zij bevlekt ontvangen?

• 25 Oktober 2012 - 23:07

Anneke:

Foto! Foto! Foto!
    Of zijn zij bevlekt ontvangen?