NZ donderdag 8 november - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ donderdag 8 november - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ donderdag 8 november

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

08 November 2012 | Nieuw Zeeland, Oamaru


Vandaag een relaxed dagje, rustig opgestaan, lang over het ontbijt en het douchen gedaan, want we moesten ons maar een kleine 120 km verplaatsen naar Oamaru.
Eerst zijn we naar Dunedin gegaan, op een terras in de zon heerlijke koffie zitten drinken. We moesten nog even een veehouder contacten waar we morgen langs gaan. Normaal vraagt Wout dan of hij even gebruik mag maken van de vaste telefoon aldaar. Maar bij deze zaak kreeg hij geen medewerking. Dus dan maar met de eigen mobiele. Maar een oudere mevrouw had het gesprek gehoord, en zij kwam naar ons tafeltje, en gaf haar mobiele telefoon om het gesprek te voeren. Ze zei dat is vast goedkoper dan wanneer je het met je eigen toestel doet. Lief hé! Als dank heeft Wout haar een paar klompjes (souveniertje) van Yvette gegeven. Die had Wout in zijn zak zitten voor een speciaal moment.
Weer een voorbeeld hoe meelevend en behulpzaam de NZ bevolking is. Ik ga hier een voorbeeld aan nemen als ik terug ben in NL, je bent dus nooit te oud om te leren!

Op weg naar Oamaru kom je weer veel langs de kust. We hebben de lunch gegeten op een strand waar je je op een tropisch eiland waant, schitterend!!!! Een paar filmpjes gemaakt met onze toestellen, maar die kunnen helaas niet op de site want dan staat de iPad uren te malen. Ik hoop dat de foto's ook een beeld geven.

Dan nog even voor mijn goede vriend Alex Otto. Ik heb een foto gemaakt van een straatnaambordje, en dat zal jou plezieren. Dat men hiernaar in Dunedin NZ, een straat genoemd heeft!!!
Echter onder het straatnaambordje zit nog een bordje. En ik vraag mij af of het ene met het andere te maken heeft.......? Ik denk van wel! (Zie foto)

Nu zitten we op de camping in Oamaru, en gaan zo barbecuen want het is prachtig weer. Wel in de zon blijven want de wind is koud.
Vanavond gaan we naar de kust om te kijken hoe de zeldzame geel gespikkelde pinguïn, of iets wat er op lijkt, aan land komt. De vrouw achter de balie van de camping zei dat het om 18.30 uur plaats zou vinden. Vroegen wij hoe weet die pinguïn dat dan? Zegt zij dat hij een horloge heeft........., wat moet je daar nu mee?
Volgens mij lacht ze zich rot als ze ons om 18.00 uur van de camping ziet vertrekken.
Maar goed, als we ze spotten maken we een foto.

Aanvulling: we hebben een uur staan kijken of we de 'yellow eyed penguin' (want zo heet hij officieel) uit het water zagen komen. Van alles gezien, waaronder 2 zeehonden, maar geen pinguïns......

Groetjes, Wout en Gerard.

Link:
https://www.dropbox.com/sh/ek4gqcntj3lttqp/V9Oe_9GExg


  • 08 November 2012 - 10:58

    Anne:

    Lieve pap en Wout,

    Wat is het daar prachtig zeg..... Ik kijk op het moment uit op een grijze lucht boven een ondergelopen tennisbaan, jullie begrijpen vast dat ik jaloers ben!

    Leuk om te lezen dat jullie dagelijks zulke vriendelijke mensen ontmoeten, weten jullie zeker dat jullie nog terug willen komen??

    Heel veel plezier weer de komende dagen,

    xxx Anne

  • 08 November 2012 - 21:55

    Alex Otto:

    Ik zie het helemaal voor me: Gerard op de schouders van Wout om de bordjes dezelfde kant op te duwen voor de foto.....natuurlijk behoren de bordjes tegenovergesteld te staan en dat weten we helemaal. Veel plezier nog! Groeten, Alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 13693

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 13 November 2012

Reis naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: