NZ vrijdag 9 november - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ vrijdag 9 november - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ vrijdag 9 november

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

09 November 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vandaag hebben we eerst een bezoek gebracht aan Aad en Wilma van Leeuwen in Waimate. Het is geen verrassing dat dit van origine Nederlanders zijn, alhoewel Wilma een echte Kiwi is, haar ouders waren de emigranten.
Als je dan denkt dat je een paar dagen eerder een groot bedrijf hebt gezien, moet je alles weer even bijstellen. Zij hebben een bedrijf van ongeveer 4000 ha. en 12.000 koeien. Uiteraard op meerdere bedrijven! En er werken 40 mensen in vaste dienst, met een stuk of 10 losse arbeidskrachten en wat stagiaires.
De veestapel bestaat uit Jerseys, Kiwi-cross en Holstein bedrijven. Er zijn twee bedrijven waar met Lely melkrobots wordt gemolken. Ieder 600 á 700 koeien en 8 robots per bedrijf. En in de toekomst wil hij meer bedrijven uitrusten met robot melksystemen.
Weer een leerzame dag! Zij gaven ons ook nog een goede tip om naar Christchurch te rijden. Via 'Mount Cook', prachtige route door en langs gebergten met veel sneeuw op de toppen.

Dan even ter voorbereiding, een foto van Wout zijn tattoo. We zouden het vervelend vinden dat Wout z'n familie al te erg zou schrikken. De afbeelding is een Mauri krijger die op het punt staat de 'Haka' (krijgsdans) ten uitvoer te brengen.

We staan nu op een camping in Christchurch, onze laatste dag in de camper. Ik weet dat er mensen zijn die niet geloven in toeval. Wat is het geval, onze camper heeft als kenteken FQF17, en wat staat er nu naast ons? FQF18!!!! Ik heb het gevoel dat ik ook de de postcode loterij had kunnen winnen vandaag.........

Morgen nog een bedrijfsbezoek, de camper inleveren en dan nog een bezoek aan Mevr. de Gooijer (tante Lena). Zij is de tante van vrienden van ons, en is zo vriendelijk ons op te halen bij de camperverhuur. En na het bezoek aan haar dropt ze ons bij een hotel bij het vliegveld. En zondag vertrekken wij dan weer naar NL.

Ik weet niet of ik morgen wat op de site krijg dus vandaar dat ik nu maar vast vertel wat er morgen te gebeuren staat.
Verder willen wij jullie bedanken voor het volgen van onze belevenissen tijdens deze trip in NZ. En de reacties die we via de site terug kregen waren altijd een welkome verrassing als we de volgende ochtend weer keken.

We hebben veel gezien, we hebben veel geleerd en we hebben een fantastische tijd gehad samen. Maar we komen ook weer graag terug naar onze gezinnen in NL. Het was precies goed!!

Wout en Gerard.

Link:

• 09 November 2012 - 10:46

Hans Mank:

Hallo Gerard en Wouter,

Nog veel plezier tijdens de laatste momenten in NZ toegewenst. Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen bij terugkomst. En een behouden thuisreis!!

Hans

• 09 November 2012 - 11:25

Dag Gerard en Wout,
    ik heb met veel plezier al jullie reisverslagen gelezen en de foto's bekeken. Ik vond het allemaal zeer indrukwekkend. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben bij thuiskomst. Ik wens jullie een goede en voorspoedige vlucht en tot gauw. Liefs, Wilma

• 09 November 2012 - 11:25

Dag Gerard en Wout,

• 09 November 2012 - 11:26

Wilma Mank:

Nou ja! Twee keer is wel wat overdreven!!

• 09 November 2012 - 12:54

Anne:

Stiekem best blij dat jullie weer bijna terug komen! Heel veel plezier nog deze laatste dagen, tot op Schiphol!

xxxx Anne

• 09 November 2012 - 13:05

Andre:

Heren,

Bedankt voor de mooie en leuke rapportages. Geniet van de laatste dagen en alvast een goede reis naar NL.
    Groet
    Andre en de mannen van SOOL

• 09 November 2012 - 13:23

Jaap En Anita:

Hallo vakantiegangers,
    We hebben met veel plezier jullie verslagen gelezen en de foto's bekenen, geweldig!!! Krijgen zelf zo zin om onze koffers te gaan pakken..... Maar ja!!!!! We wensen jullie de laatste dagen nog veel plezier, en een goeie terug reis. We hopen elkaar spoedig te zien om de verdere verhalen te horen.
    Groetjes Jaap en Anita

• 09 November 2012 - 13:56

Anneke:

Herlijke laatste dag bij tante Lena gewenst!

• 09 November 2012 - 14:10

Marry Splietelhof:

fijn dat jullie het zo naar je zin heb gehad, schitterend de verslagen.
    geniet nog ff en komt veilig weer thuis,
    doei groetjes Marry en Ed

• 09 November 2012 - 15:02

Jose Buis:

Wat hebben jullie veel gezien, en wat een prachtig land. Was ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Geniet nog van de laatste momenten en een goeie vlucht terug. En dan lekker genieten op Schiphol als jullie de Annekes en waarschijnlijk kids weer zien.
    groetjes Jose

• 09 November 2012 - 18:29

Sanne:

Hoi mannen,

Wat een leuk verslag weer! Veel plezier nog de laatste dag in Nieuw Zeeland
    en alvast een hele goede vlucht naar huis toe gewenst!
    Tot maandag!!
    xxx

• 09 November 2012 - 19:50

Anja En Bonne:

Hallo Gerard en Wout,

We zullen jullie verslagen gaan missen, misschien toch het overwegen waard om hier in Nederland mee door te gaan!
    Doe tante Lena en haar kinderen de hartelijke groeten van ons.
    Goede thuisreis.

Anja en Bonne.

• 10 November 2012 - 17:34

Ank:

Uhhhhhh een tatoo? Ik mag hopen dat die afwasbaar is........ We gaan het gauw zien. Groetjes aan tante Lena en een gezellige dag gewenst.
    Jullie laatste daagje in NZ, waar jullie waarschijnlijk met weemoed afscheid van gaan nemen. Maar jongens wat hebben jullie een FANTASTISCHE reis gemaakt de afgelopen weken. Ik hoop dat tot slot de terugreis ook heel voorspoedig zal verlopen. Hele dikke kus en ik kijk naar jullie uit!!!! Tot madag X Ank