NZ dinsdag 6 november - Reisverslag uit Longridge, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ dinsdag 6 november - Reisverslag uit Longridge, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ dinsdag 6 november

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

06 November 2012 | Nieuw Zeeland, Longridge

NZ dinsdag 6 november.

Vandaag een hoogtepunt en Bambi.

Dat vraagt om enige uitleg. We vertrokken vanochtend vanuit Wanaka richting Queenstown en dan passeer je het hoogste punt van NZ waar je met een auto overheen kan.
Het laatste stuk van die berg is zo steil, dat hij plankgas niet harder ging dan 40 km. Op de top uiteraard weer prachtige foto's gemaakt.
Maar als je steil naar boven gaat, ga je ook weer zo steil naar beneden. Ik denk dat Wout het dun door de broek had lopen, want die keek met zijn hoogtevrees in die vreselijke diepe afgrond!!!

Voor de lunch kwamen wij in een supermarkt iets tegen waar wij van dachten dat het typisch Nederlands was; rolmops! Hier heet het dan 'rollmops' (met ll), het enige min puntje, het was niet van Ouwehand.....

Na Queenstown vervolgen wij onze weg naar Longridge North, waar we even een uurtje een hertenfarm zouden bezoeken. Deze is eigendom van LIC (Deer Improvement) en hier heeft men een fokprogramma opgezet o.l.v. Jacob Chardon, die we op het Noordereiland reeds bezocht hadden. Hij had dit voor ons geregeld.

Toen we daar om 12.30 uur kwamen werden we ontvangen door Des en Linda Ford. Des is de manager van de farm. We zijn na de koffie rondgeleid op de 400 ha. grote farm, waar een 1000 tal herten lopen. Kregen een demonstratie hoe zij herten wegen en scannen op dracht. En omdat we er toch waren konden we meteen even helpen een aantal ontsnapte dieren uit een stuk bos weer in de wei te krijgen. Wij hebben een geweldige middag gehad!!!

Toen we om 17.30 uur terug kwamen bij huis werden we uitgenodigd voor de barbecue, en het einde van het verhaal is dat we nu, gescheiden van elkaar, op een logeerkamer in een echt bed liggen. De gastvrijheid van de NZ-ders blijft ons in positieve zin verrassen.

Het is nu 23.30 uur plaatselijke tijd, wij gaan lekker slapen.

Wout en Gerard.

Even voor de 'Zantboertjes', ik heb de broer van Ollie gezien, hij heet Oscar. (Zie foto).

Link:

• 06 November 2012 - 12:11

Anne:

NEEM OSCAR MEE!!!!!!!

• 06 November 2012 - 16:08

Anneke:

Hoi,
    Wederom prachtige foto's!
    En wat lijkt Ollie inderdaad op Oscar, of andersom..
    Wat heerlijk dat jullie in een echt bed kunt liggen.

Tot gauw!!!

xxx

• 06 November 2012 - 18:38

Ank:

Hoi Gerard en Wout, jeetje wat een gastvrijheid van die mensen zeg. Echt onwijs lief om jullie een logeerplek in hun huis aan te bieden. En lekker geslapen ondanks het gemis van je slapie? XX

• 06 November 2012 - 23:16

Anneke En Alex:

Leuk te horen dat jullie zo ontzettend genieten en goh wat gaat de tijd hard. Volgende week deze tijd slapen jullie weer gescheiden en dan bij juliie beider Anneke. Kunnen ze jullie tattoo eindelijk van dichtbij zien...Groeten, Anneke en Alex

• 06 November 2012 - 23:16

Anneke En Alex: