NZ vrijdag 2 november - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ vrijdag 2 november - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ vrijdag 2 november

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

02 November 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Afgelopen nacht overnacht bij de familie van Wagtendonk. Ik heb liggen snurken volgens Wout! Dat komt door de wijn, Matthijs bleef schenken.......!
Na het ontbijt naar het R&D centrum van Fonterra in Palmertson North gegaan, waar Janneke werkt.
De korte broek is vandaag een uitdaging, het is maar 14 á 15 gr. C. en het regent regelmatig. Bovendien waait het hard.

Aan de veiligheidsprocedure om binnen te komen bij Fonterra kan de Nederlandsche Bank een voorbeeld nemen!
Als je daar als bezoeker komt mag je je melden bij de balie. Vervolgens worden je persoonlijke gegevens in het systeem gebracht, er rolt een sticker uit een printer die je op de borst plakt. Dan worden de procedures doorgenomen wat je moet doen als er een alarm komt. En er wordt vriendelijk doch dringend verzocht je fotocamera niet te gebruiken in het gebouw, want fotograferen is ten strengste verboden. En iedere deur die wij passeerden moest Janneke met een 'keycard' openen.
Dus vandaar alleen een foto van de parkeerplaats met wat lease bolides van de firma.

Het verhaal van Janneke was er niet minder om. Ik bespaar jullie de details, maar Fonterra is goed bezig. Met name op de Aziatische markt en in Zuid-Amerika hebben zij voet aan de grond gekregen. Verder zetten zij erg in op een imago verbetering.

Onze reis ging na het bezoek aan Fonterra richting Wellington, waar we morgen overvaren naar het Zuidereiland, hoera!!!
Gelukkig waait het hier nog harder dan in Palmerston dus ik zie het helemaal zitten, maar niet heus. Toch maar even naar een 'pharmacy' voor wat pillen tegen zeeziekte. Kwamen we eerst in een zaak waar men alleen homeopatische middelen verkocht. De 2 dames die daar werkten (van oorsprong uit Duistland) gaven nog een verkorte cursus op welke drukpunten je in lichaam moest duwen om misselijkheid te verkomen.

Ik was toch blij dat we later onderweg nog een echte 'pharmacy' tegen kwamen. Gewoon, lekker chemisch spul genaamd 'Sea Legs'. Geeft op één of andere manier toch iets meer vertrouwen dan dropwater en drukpunten........
We hebben ook nog een nieuwe bril (zie foto) voor Wout gekocht, z'n oude kan hij niet meer vinden. Zal wel weer te voorschijn komen als we de camper uitmesten, voor we deze inleveren.

We hebben ook nog een foto (nr. 6) gemaakt van het zeegat waar we morgen uit vertrekken. Ik houd jullie op de hoogte of de opgebouwde dosis 'Sea-Legs' het (binnen) gehouden heeft.

Wout en Gerard.

Link: https://www.dropbox.com/sh/j3k86fwg2ue8bsn/64WnPrOkfG

Ik word steeds handiger met die site, kan nu ook onze verblijfplaats erin krijgen.

• 02 November 2012 - 09:04

Ank:

Hoi Wout en Gerard, ach jongens op de kaart is het echt maar een klein stukje varen hoor. En met al jullie wiebelbenen medicijnen in je lijf gaat het vast lukken. Behouden vaart! X Ank

• 02 November 2012 - 09:06

Anneke:

Ha mannen,

....wedden dat je die drukpunten en het dropwatertje uit gaat proberen als het echt te bar wordt.....:)
    Sterkte!

Leuk die foto van een paar schapen, volgens mij was dat een vraag van een volger...

Ik hoop dat jullie nu lekker genieten van je Shiraz.

O ja en die mooie nieuwe Volkswagenmodellen wil ik best wel inruilen voor 'de mijne'.

Het was weer een leuk verhaal. Slaap lekker zodat jullie over een uur of 11 de overtocht gezond en wel mee kunnen maken en Gerard zo weinig last heeft van zeeziekte dat hij de walvistocht ook aan kan.

Ik hoop op mooie foto's van de overtocht.
    Slaap lekker!

• 02 November 2012 - 12:19

Gerard En Sylvia:

Ha die Wout en Gerard,

Ziet er nog steeds mooi uit, wij wensen jullie sterkte met de overtocht en het weer, had nl het idee dat het die kant uit zomer was.

Voor de rest maak veel mooie fotoos kunnen we daar een beetje van mee genieten.

GRTJS