NZ woensdag 31 oktober - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ woensdag 31 oktober - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ woensdag 31 oktober

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

31 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Toen we vanochtend opstonden was het meteen al prachtig weer. Wolkeloze hemel, zon en aangenaam van temp. Gedurende de dag is het zo gebleven en kwamen we uiteindelijk tussen de 23 en 25 graden C. uit. Waarschijnlijk zitten wij hier nu aan de goede kant van de streep, t.o.v. jullie in NL.

Na het ontbijt zijn we naar Napier gegaan, toeristische plaats á la Scheveningen. Eindelijk weer eens een goede kop koffie gedronken! Meestal als je hier koffie krijgt, en je kijkt in je kopje, dan zie je ook de bodem. Het smaakt dan meestal ook naar slappe thee.

Let op: Jut en Jul zijn gaan shoppen! We willen natuurlijk ook iets leuks voor onze gezinnen mee naar huis nemen, en dan te wachten tot de tax-free shop in Singapore gaat te ver! Dus wij erop uit, en ja hoor we hebben wat leuks gevonden.

Daarna heel relaxed van Napier naar Palmerston North gereden. Over het algemeen mooie lange, redelijk rechte wegen, die glooiend weg door het landschap lopen. We kwamen langs een bergkam waar nog sneeuw op lag. Ik hoop dat het te zien is op de foto.
Onderweg kwamen we een leuk tentje tegen waar we koffie en een muffin hebben genomen. De koffie was redelijk, maar bij de tweede vroegen we of het 'strong' kon. Dan krijg je een soort espresso en dat vinden wij prima, maar die mensen daar kijken of je vergif naar binnen zit te werken. Heel apart.

Eén minpuntje van NZ-ders is het volgende. Iedereen maakt een praatje, en willen dan graag weten waar je vandaan komt. Als je ze laat raden zeggen ze steevast: Duitsland!!! Welke Nederlander wil er nu Duitser genoemd worden?? Maar goed, dat is ook het enige, het zijn erg vriendelijke en behulpzame mensen.
Zo ook onderweg, toen we een hele grote trekker erwten zagen zaaien. Wout zegt: "Even een foto voor Maarten maken". Camper aan de kant en wij met het fototoestel in de aanslag wachten tot dat ding weer terug kwam rijden. Op het moment dat hij vlak bij ons is stopt hij, stapt uit en we staan vervolgens een minuut of 10 te praten met die man. Hartstikke leuk toch!

Zijn nu (15.30 uur) op een camping in Palmerston North. Kopen dan altijd een dosis 'wifi-tijd', maar de camping baas zei: "Begin maar met een uur, en kijk even hoe het werkt", hij had er zelf al niet zoveel vertrouwen in. Dus het kan zijn dat er weinig of geen foto' s bijzitten, maar die komen dan wel weer als er een betere verbinding is.
En yes......., morgen weer koeien kijken!!! We zullen wel onrustig slapen denk ik........

Wout en Gerard.

Link: ( kopieer en plak )

• 31 Oktober 2012 - 07:07

Anneke:

Lieve mannen,
    Wat leuk dat jullie wat voor jullie gezinnen mee willen nemen.
    Gegeven jullie enthousiasme voor koeien, stieren, sperma en al het goede wat jullie in Nieuw Zeeland geboden wordt, ben ik nieuwsgierig en ook een beetje bevreesd.
    Eerst nog maar blijven genieten en daarna veilig weer thuis, is ook een cadeau!
    Slaap lekker voor straks!

• 31 Oktober 2012 - 13:32

Barbara:

Hoi Gerard en Wout,
    wat beleven jullie een hoop mooie momenten! Leuk dat jullie zo trouw alles beschrijven en de mooie foto's erbij, dat maakt het verhaal wel echt af. Nog heel veel plezier en ik lees trouw verder! groetjes

• 31 Oktober 2012 - 14:31

Ank En Sanne:

Hey Wout/pap, wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie zijn wezen shoppen. Voor het geval jullie onze schoenmaat niet meer weten; het is 41. GRAPJE!!!!

• 31 Oktober 2012 - 18:15

Chris:

wat leuk om te horen dat jullie het zo goed naar de zin hebben. De foto's spreken erg tot de verbeelding - wat een mooi land! Ik lees met plezier de reisverslagen, dus ga zo door. Hier in Utrecht loopt alles op rolletjes trouwens.

Veel plezier nog.

Groeten,

Chris

• 31 Oktober 2012 - 20:27

Bert Roest:

Hoi Wout rn Gerard,
    het is een geneoegen jullie verslagen te lezen en waaruit blijkt dat jullie een geweldige trip hebben. Als je zo ver weg ben, ben je ook echt op vakantie. Nog veel plezier en genieten verder.
    Groeten van Bert en Annelies.

• 31 Oktober 2012 - 22:00

Anneke:

Hoi,
    Jammer jullie Skype bericht gemist te hebben.
    Was op school... Maar dat zul je wel gedacht hebben.
    Wens jullie een mooie donderdag toe bij de familie Rowe. Volgens mij ligt daar nog wel wat inseminatiewerk op jullie te wachten.......
    Jullie langste tijd zit er al weer op.
    Wat gaat het hard.
    Natuurlijk missen jullie ons ( ....) , maar wat waardeer je aan Holland nu je zover weg bent?..