NZ dinsdag 30 oktober - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ dinsdag 30 oktober - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ dinsdag 30 oktober

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

30 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

Het is nu 8.00 uur en hebben het ontbijt net achter de kiezen. Douchen doen we meestal voor het eten, dus zodadelijk gaan we afwassen en opbreken om onze weg weer te vervolgen. Uiteindelijk eindigen we vandaag in de omgeving van Napier. Het zal ruim 200 km rijden zijn schat ik. We rijden door het gebied met wijngaarden en fruitbomen dus het plan is om een wijngaard te bezoeken.

Vlak bij de camping blijkt een 'wine centre' te zitten, hier kun je info krijgen over welke 'winery' deze dag rondleidingen geeft. Het blijkt er één te zijn op slechts 16 km afstand in Manutuke, tussen 14.00 en 16.00 uur. We besluiten het te doen en ons tot die tijd te vermaken, en na afloop daarna in 1 keer door te rijden naar Napier.

Hebben wat rond gereden maar er is weinig te beleven. Wout heeft een goed idee! Gewoon bij een veehouder het erf op te rijden en vragen of we rond mogen kijken. Zo gezegd zo gedaan. Er is daar niet zoveel veeteelt dus toen we vanaf de weg een mooi bedrijf zagen, wij daar aangegaan. Eigenaar was niet thuis, maar van de 'herd-manager' mocht het.
Er stond toevallig een tankwagen te laden en hadden een hartstikke leuk gesprek met de chauffeur. Hij haalt de melk van onder meer dit bedrijf op en brengt het dan naar een kaasfabriek, in eigendom van de familie van de eigenaar van dit veebedrijf. Hij nodigde ons uit om ook de kaasfabriek nog te bekijken, maar dat haalden we niet qua tijd. Kregen wel nog 2 kaasjes uit hun fabriek mee. ( Waimata is het kaasmerk )

Daarna naar "Millton vineyards & winery" Rondleiding gehad van Rebecca, maar het leukste was natuurlijk het proeven. We kregen:
Een Chardonnay; frisse smaak, een Chenin Blanc; zachte wijn, een Viognier; heerlijke lange afdronk, en een Pinot Noir; (rood) lekker wijntje! Hier hebben we er 2 van meegenomen, gaan we eens lekker voor zitten vanavond in de camper. Deze wijnen zijn ook verkrijgbaar in NL vertelde Rebecca, en worden geïmporteerd door "New World Winery" uit Maastricht.

Daarna de reis naar Napier door een wederom prachtig landschap. Dit lijkt wat meer op het landschap in het U.K. Tussen de bossen en heuvels ook wat graslandschap. En we volgden de kustlijn, dus af en toe had je een geweldige doorkijk vanaf een heuvel naar de oceaan. (zie foto).

In Napier boodschappen gedaan en daar 'fish and chips' gegeten. Op de camping aangekomen de gebruikelijke rituelen zoals verslag maken en foto' s uploaden in dropbox. Wout is nog even naar de zee gelopen, maar daarna gaat toch echt die fles Pinot Noir open..... Proost!!

Wout en Gerard.

Link: https://www.dropbox.com/sh/jhgcj709akvl8bg/ZLZWidfbdd

• 30 Oktober 2012 - 12:04

Anneke:

Goed te horen dat jullie zo genieten.
    Wout, zoals je al aangaf, we delen de liefde voor de zee!
    En verder is het vermakelijk om te zien dat jullie de fles opentrekken en daar zo van genieten!!!

Maak er weer wat van en slaap lekker.
    Xxxxx anneke

• 30 Oktober 2012 - 12:09

Linda:

Wat ontzettend leuk om een stukje van jullie verslag te lezen. Nog heel veel plezier!

• 30 Oktober 2012 - 13:39

Willy:

Leuk die verhalen te lezen, was ik maar een vogeltje....
    En ja, je zal maar moeten kiezen tussen iets wat leuk is en iets wat heel erg leuk is.
    Het leven kan zwaar zijn :)
    Heel veel plezier nog daar in NZ.

• 30 Oktober 2012 - 17:59

Desiree:

Hallo Wout en Gerard

Ook ik volg jullie !
    Wat een prachtige reis.
    Ik kan helaas jullie foto's niet zien.
    Leuk dat we jullie zo kunnen volgen.
    Nou Wout en Gerard blijf genieten !!!!
    Heel veel plezier
    Groeten Tinus & Desiree

• 30 Oktober 2012 - 19:17

Ank:

Hey Wout en Gerard, ik heb Napier even opgezocht op internet. Wat ziet dat er onwijs gaaf uit!! Ik had heeel even n momentje van spijt dat ik dat niet in het echt kan zien. Lekker blijven genieten mannen!!!! XxxAnk