NZ donderdag 1 november - Reisverslag uit Feilding, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ donderdag 1 november - Reisverslag uit Feilding, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ donderdag 1 november

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

01 November 2012 | Nieuw Zeeland, Feilding

NZ donderdag 1 november.

Voordat wij vandaag op pad gingen hebben we nog even 'geskyped', en de 'whale watching' voor Wout besproken. Ik heb besloten om niet te gaan omdat ik al als een berg opzie tegen de overtocht (zeeziek) van Noord naar Zuid! Ik kijk wel naar de foto's die gemaakt zijn.

Daarna zijn we vertrokken voor ons bedrijfsbezoek bij Craig en Chantelle Rowe in Sanson. Het is maar een 25 km rijden dus we zijn er zo.
We werden opgewacht door Chantelle, die ons naar de melkstal bracht. Daar moesten nog een aantal dieren worden gëisemineerd door haar man. Komen we daar staan er 100 tochtige koeien buiten te wachten tot ze aan de beurt zijn voor KI. Hoe doen ze dat daar; men jaagt ze in de roterende melkstal en op een verhoging erachter staat Craig, die ze vervolgens insemineerd.
(zie foto). Aangezien dat je daar 3 uur ( met 3 man) mee bezig bent, werden we rondgeleid door zijn broer Duncan.

Ze melken er 700 koeien op 300 ha., dus heb je wel een truck nodig om je rond te laten rijden. Na onze rondleiding kwamen we terug op de farm en toen was Craig ondertussen klaar met KI. Nog wat rond gekeken en onder het genot van een lunch die dingen gevraagd waar zijn broer geen antwoord op wist. We vervallen in herhaling maar dit waren ook weer bijzonder gastvrije en aardige mensen. Die ondanks dat het zo druk was toch de tijd vrij maakten om ons te ontvangen.

Even iets heel anders, Wout wil een tattoo laten zetten hier in NZ. Hij staat open voor suggesties, wat het moet worden en vooral waar.......!
P.s., ik heb er al één, een heel kleintje.

Daarna zijn we naar de Matthijs en Janneke van Wagtendonk gegaan in Feilding. Janneke is een oud collega van mij die toe ze nog in NL was op de afdeling R&D van Holland Genetics werkte. Twaalf jaar geleden is het hele gezin naar NZ getrokken. Matthijs noemt zich zelf 'huisman' en Janneke werkt bij Fonterra, het grote zuivel verwerkende bedrijf in NZ. Morgen 2/11 krijgen we een rondleiding op de research afdeling in Palmerston North.

Na de barbecue hebben wij onder het genot van heerlijke Australische wijn verhalen op zitten halen uit NL. Heel gezellig!!

Wout en Gerard.

Link:
https://www.dropbox.com/sh/s7291nr9ad20xlz/2F8zFTfQ3r

  • 01 November 2012 - 20:26

    Andre:

    Hallo Wout en Gerard,

    Voor ik mij zo weer bij SOOL ga uitleven even een kort berichtje.
    Jullie maken de mensen hier wel behoorlijk jaloers.
    Het ene bericht is nog mooier dan het andere.
    Wat mij wel opvalt is dat jullie nooit over schapen schrijven.
    Ik dacht altijd geleerd te hebben dat NZ o.a. bekend staat om zijn schapen.
    Afijn, dat hoor ik wel van jullie.

    Geniet er nog maar even lekker van, want voordat jullie het weten zit je weer in het koude en natte NL.

    Vleel plezier nog.
    Groet,
    Andre en de Soolmates.



  • 01 November 2012 - 20:48

    Anne:

    Ik ga nog steeds voor een tattoo van " The Sperminator " hoor pap.... Maar even serieus, heb je er nou echt een?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 13700

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 13 November 2012

Reis naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: