NZ 24 oktober 2012 - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ 24 oktober 2012 - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ 24 oktober 2012

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

24 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

NZ woensdag 24 oktober.

Wij vallen van de ene verbazing in de andere. Als je denkt dat je de mooiste natuur van NZ gezien hebt, kom je de de dag erna op een plek waar je mond nog verder openvalt dan die keer ervoor. We waren vandaag te gast bij CRV Ambreed, de zusterorganisatie van CRV Nld. We werden ontvangen door Andrew Medley, die trouwens verbazend goed verstaanbaar bleek, i.t.t. de meeste NZ-ders. Hij is ook een import Kiwi, afkomstig uit de U.K.

Hij nam ons mee naar de CRV farm waar 400 stieren lopen in kleine kavels in de heuvels aldaar. Dit bedrijf is gelegen aan de westkust van NZ, en in eerste instantie denk je: "daar wil ik nog niet dood gevonden worden", zo onbewoond is het!
Maar zo ontzettend mooi en stil als je boven op het hoogste punt staat. Geweldig!! Ik weet niet of de foto's dit gevoel weergeven, zoniet dan zou je eigenlijk zelf moeten komen kijken.
Dat CRV voor deze farm gekozen heeft, komt vanwege de veterinaire voordelen en zo weinig mogelijk contact met dieren van derden.

Daarna een rondleiding op het sperma 'winstation' in Hamilton. Kortom het was voor ons weer een leerzame dag waarop wij bijzonder aangenaam contact met de medewerkers van CRV Ambreed hebben gehad en prachtige natuur hebben gezien. En ook de discussie met Andrew in de auto op weg van A naar B was zeer de moeite waard.

Het was trouwens prachtig weer. Zonnig en rond de 18 gr. C. En het voelt dan aan als 25 gr. Morgen de korte broek aan!

Fotolink: ( knippen en plakken )

Wout en Gerard.

• 24 Oktober 2012 - 12:36

AQnneke:

Hé kerels,

Wout wat sta je serieus op de foto als je fier het glas heft.
    Wat leuk, die bbc op dat uitschuifbare blad.
    Jullie hebben het goed voor elkaar.
    Mooie foto's.
    Op dit moment liggen jullie waarschijnlijk al in je mandje.
    Slaap lekker en morgen weer een hele mooie dag!

• 24 Oktober 2012 - 16:07

Adrie:

Kun je geen link maken van de link naar de foto's?
    In de editor zit vast wel een link icoontje.

• 24 Oktober 2012 - 19:44

Gerard Zantboer:

Zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van. En de ene keer gaat het goed en open je de foto' s met 1 simpele beweging, en de andere keer is het knippen en plakken. Terwijl ik precies het zelfde doe. Maar ik zal eens kijken of het anders kan.
    Gerard.

• 24 Oktober 2012 - 23:18

Anja En Bonne.:

Hallo Gerard en Wout,

Zo te zien en te lezen gaat alles goed down under. We worden wel een beetje jaloers als we jullie verslagen zien. Mooie foto's ook. Je hebt een mooie stijl van schrijven Gerard, er is een schrijver aan jou verloren gegaan. Afgelopen zaterdag hebben we Anneke begeleid en haar een beetje in de gaten gehouden en veilig thuis gebracht. Wel moeite om de electronic bike bij te houden. Hier alles verder goed en kijken uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier verder en rij links.
    Gr. Anja en Bonne.

• 25 Oktober 2012 - 17:56

Hans Mank:

Hoi Wouter en Gerard,

Wat een mooie verslagen! Hier in Phoenix is de natuur ook zo uitstrekt en mooi!
    Wij hebben een aantal dagen op de boerderij van Pieter van Rijn gelogeerd. 3000 melkkoien. Wat een bedrijf. Maar niets vergeleken bij de farm van Arie de Jong (oorspronkelijk uit Alphen aan den Rijn) met 27000 stuks vee. Echt een melkfabriek!!!
    Voor mij loopt de vakantie al ten einde. Jullie nog heel veel plezier in NZ.

• 25 Oktober 2012 - 20:16

Gerard En Sylvia:

Heren fijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben, mooie fotoos van een mooi stuk van de wereld.
    We blijven jullie volgen en kijk of je nog ergens een paar Hobbits tegen komt.

GR Gerard en Syl

• 25 Oktober 2012 - 21:25

Gerard Zantboer:

Hoi Hans,
    Ik begrijp dat jullie het ook prima naar jullie zin hebben in de U.S.A. Ik dacht dat wij op grote bedrijven kwamen, maar de aantallen bij jullie slaan allles.
    Veel plezier nog!
    Groeten, Wout en Gerard.