NZ dinsdag 23 oktober - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ dinsdag 23 oktober - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ dinsdag 23 oktober

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

23 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

NZ dinsdag 23 oktober.

Regen! Terwijl de vooruitzichten toch goed leken de komende 5 dagen. De Nieuwzeelandse "Erwin Kroll" zit er dus ook wel eens naast.....
Omdat we zijn blijven overnachten bij de familie Chardon, vervolgen we na het ontbijt en afscheid onze trip voor het eerste bedrijfsbezoek van deze dag.

We gaan naar 'Waipiri Holsteins', van David Fullerton in Hamilton. Eén van de beste bedrijven in NZ met Holstein Frisian dieren, ook leverancier van diverse KI stieren. Ook weer aardige mensen en lekker zitten praten over van alles wat met internationale fokkerij te maken heeft. Daarna de koeien bekeken in de wei, hier loopt echt topmateriaal!!

Het is gelukkig weer droog geworden en gaan nu naar Henk Smit in Cambridge, een bekende van Wout. In 1985 naar NZ gegaan met weinig, en door durf en hard werken heeft hij nu een fortuin weten te vergaren. Hij heeft een aantal melkveehouderijen waar zonen van hem de scepter zwaaien, zit in het HSS fokkerijsyndicaat en heeft zelf een hengstenhouderij.

Staan nu op een campground in Cambridge. Ik ga 3 dagen verslag bijwerken, want er schijnt internet te zijn. Dus wie weet?

Veel leesplezier, Wout en Gerard.

Fotolink: https://www.dropbox.com/sh/8qil03a014sodfq/GVbFWM5Z8D

• 23 Oktober 2012 - 22:14

Anneke:

Heerlijk dat ook het weer wat bjtrekt.
    Leuk om jullie mooie verslagen te lezen Gerard en Wout.
    Zo maken we het allemaal een beetje mee.
    Via live weer zijn we van tijd en weer exact op de hoogte en via Google earth kunnen we jullie locaties een beetje zien.
    Ver weg, maar toch dichtbij.

Wij hebben hier vandaag met elkaar een fantastische dag beleefd in Utrecht. Zonnig, warm en feestelijk. Gerard je hebt nu een zoon die master of science is in de culturele antropologie en daar mag je trots op zijn. Een uitgebreid verslag zal ik je mailen, zodat jij het ook een beetje mee kunt beleven.

Hier alles goed uiteraard.

• 24 Oktober 2012 - 09:27

Anneke:

Hoi Hoi, Het lukt nu ook om de foto's te bekijken.
    Mooie koeien, mooi bedrijf :)
    Komen jullie wel terug over een paar weken of gaan jullie daar een bedrijf stichten?

Slaap lekker voor straks.

xxxx