NZ maandag 29 oktober - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ maandag 29 oktober - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ maandag 29 oktober

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

29 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

NZ maandag 29 oktober.

Vandaag zijn we van Rotorua, via Whakatane naar Gisborne gereden, zo' n 260 km. We zijn samen een lekker stel wat rijden betreft. Ik (Gerard) word als ik zelf niet rijd, van al dat stijgen en dalen en 300 bochten in 5 km, hartstikke misselijk! Dus ik rij meestal, maar Wout heeft last van hoogtevrees en die kijkt dan in de bergen links zittend in die afgronden!
Knijpt het handvat van de deur ongeveer fijn, en als hij het helemaal niet meer heeft vraagt hij vriendelijk of ik iets meer naar het midden van de weg wil gaan.....

De route was erg mooi, op advies van de laatste camping eigenaar zijn we zo gereden. Een heel stuk langs de kust en ter hoogte van Whakatane steek je dan door Uratawa Forest door richting Gisborne. In één woord prachtig!! We reden zo'n 80 km langs een rivier met aan weerszijde hoge bergen. Wout zei: "Het is zo mooi, dat het op een gegeven moment zelfs saai en eentonig gaat worden.
Wij rijden niet zo hard en als je dan een aantal auto's achter je hebt zitten, en je gaat aan de kant op een uitwijkplaats, weet men dat zeer te waarderen.

Dat je altijd op moet blijven letten bleek vanochtend. Wij reden rustig links ( op een 2 baansweg ) en voor ons kwam er een vrachtauto aan, de personenauto die daar achter zat ging inhalen. Maar die schatte de afstand verkeerd in, en door flink te remmen, met de linker kant van de bus door de berm, liep het allemaal goed af. In het voorbij gaan heb ik hem even het internationale gebaar van afkeuring gegeven.

Het gebied rond Gisborne is bekend om zijn wijngaarden en boomgaarden met citroenen sinasappelen. We zitten er over te denken om met een 'wine-tour' mee te gaan, maar dan moet er niet meer gereden worden daarna!
We zijn nu op een camping en we kunnen uitkijken over de oceaan. Maar het is een partij slecht weer geworden, regen en veel wind. Dus echt lekker om buiten te zijn is het op dit moment niet. Wout is nog wel even buiten geweest om wat foto' s te maken. Ik heb intussen de dag van gisteren van
ge-uploade foto's voorzien en op de site gezet. Want hier is wifi prima!

Wout en Gerard.

Link: https://www.dropbox.com/sh/bnxyn855rj5jbqr/IgK2z4yJT4

• 29 Oktober 2012 - 22:29

De Ottofam:

Hey Gerard en Wout,

Klinkt geweldig allemaal en we kunnen ons voorstellen dat het na alle koeien heerlijk is om zo door de prachtige NieuwZeelandse natuur te rijden, alleen die hoogtes..
    Je schrijft heel leuk Gerard en vanuit de andere kant van de wereld kunnen we ons een beetje voorstellen wat jullie allemaal zien en meemaken. Julian is jaloers en zou jullie zo willen komen vergezellen!
    We blijven jullie volgen de komende weken, wat gaat het al weer snel.
    Have fun, en hartelijke groet uit het herfstachtige Papenveer!