NZ zondag 4 november - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ zondag 4 november - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ zondag 4 november

Door: Wout en Gerard.

Blijf op de hoogte en volg Gerard

04 November 2012 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

NZ zondag 4 november.

De nacht op de camping in Hanmer Springs was weer een beste! Zelfs Wout gaat beter slapen.
Het plan was om naar Greymouth te gaan vandaag. Onderweg kom je veel verschillende prachtige natuur tegen. Wij waren er door voorgangers al op gewezen dat de diversiteit van de natuur nog rijker is dan op het Noordereiland, en ja dat klopt! Je komt ogen tekort om alles onderweg te zien. We hebben veel foto's gemaakt en ook een paar filmpjes. Filmpje geprobeerd op de site te zetten maar dat vraagt zoveel MB's, daar ben ik maar mee gestopt.

Omdat de reis heel voorspoedig verliep waren we om 12.30 uur al in Greymouth. Hebben toen besloten om door te rijden naar Franz Josef, daar waar die gletsjer in de buurt is.
We lopen nu eigenlijk een dag voor op ons schema, en dat geeft de ruimte om een niet geplande optie in te vullen. Namelijk het bezoek aan een hertenfarm in Longridge North. Dit adres hebben wij van Jacob Chardon waar we eerder waren.

Op weg naar Franz Josef rijd je een groot gedeelte langs de westkust, ook weer met prachtige vergezichten en volop genieten.
Wout is gek van de zee, dus moet er ook even in! Op één van de foto's zie je Wout zwaaiend in zee, en de rest van zijn kleding ligt ervoor op het strand. Komt er een hele grote golf die hij niet aan ziet komen, hij zeiknat, en hij kon zo hard niet lopen of die golf was eerder bij de rest van zijn kleding dan hij. Dus alles drijfnat. Gelukkig hebben ze op deze campings fantastische was en droog faciliteiten.......

We hebben voor morgen geboekt om de 'Fox Glacier' met een gids te bezoeken, gaan om 8.30 uur van start en het duurt een uur of vier in totaal. We zijn benieuwd?
Daarna is de planning om door te rijden naar Wanaka en daar weer een camping te zoeken.
We maken toevalliger wijs veel gebruik van campings aangesloten bij 'Top 10', deze zijn goed toegerust met voorzieningen en bevallen ons prima. Zijn niet de aller goedkoopste, maar dan heb je ook wat.

Morgen horen jullie weer van ons, groeten Wout en Gerard.

Link:

• 04 November 2012 - 09:44

Anneke:

Wat is het prachtig daar!!
    Jeetje, hier ben ik diep van onder de indruk!

Jammer dat het skypen niet lukte vanmorgen.

Wens jullie een gezellig avond en een goede nachtrust.

Xxxxx