NZ zaterdag 3 november - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ zaterdag 3 november - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ zaterdag 3 november

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

03 November 2012 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

NZ zaterdag 3 november

Waren het de 'Sea-Legs' pillen, was het de kaars die Anneke den Hertog voor ons gebrand heeft of waren het de sms-jes van mijn An? Wat het ook was, het heeft geholpen. Alles is binnen gebleven en ik ben niet ziek geworden!!!!
Maar dat kon ik pas achteraf concluderen, want de vooruitzichten voor de overtocht waren niet zo geweldig. Harde wind, veel regen en een ruige zee, kortom K.. weer. Toen we net de haven uit waren begon het personeel de bakjes waarop stond: 'motion sickness bag' aan te vullen...... Toen dacht ik nog, die weten meer!
Wout heeft in het restaurant aan boord gezellig met een echtpaar zitten praten, hij had nergens last van. Ik heb wat rond gelopen, en uiteindelijk ergens in het midden van het schip, waar een grote ruimte met een info balie was, op een bankje gezeten en wat rondgekeken. Af en toe ging daar nog een deur open zodat er wat frisse lucht binnen kwam. Het was zo slecht dat je niet buiten aan de reling kon staan, vanwege de harde wind en het zeewater dat op dek sloeg.
Met name jonge kinderen heb ik regelmatig een "straatpizza" zien produceren, waardoor de ouders zich redelijk opgelaten hebben moeten voelen. Maar personeel van de boot stelde hen gerust en ruimden de bende keurig netjes op. Vind ik een opmerkelijke service. Alle lof voor het personeel dus!!
Het laatste uur van de overtocht was wel mooi, dan vaart de boot tussen fjorden en gebergten door en ben je de grootste deining kwijt. Je kunt dan ook buiten op het dek staan en foto's maken.

Na aankomst in Picton hebben we onze weg vervolgd naar Kaikoura voor 'whale watching'. Mooie route die heel veel langs de kust loopt, prachtig gezicht!
Echter in Kaikoura kregen we de eerste teleurstelling te verwerken. Vanwege het slechte weer ging de tocht niet door vandaag. Ze konden geen garantie geven dat het morgen wel door zou gaan. Gezien het morgen ook nog slecht weer is, wij die dag 350 km moeten rijden, hebben we besloten om dit te laten zitten en al vast een stuk van de route van morgen te doen. We waren vroeg dus zitten nu 150 km verder in Hanmer Springs op een camping.

De weg hiernaar toe ging door heuvels en bergen en was in één woord geweldig! Super mooie natuur ondanks het feit dat het heel dag geregend heeft. Nu (20.00 uur) is het voor het eerst even droog. Het is ook niet warmer geweest dan 10 graden, dus ik hoop morgen op meer, anders gaat de lange broek weer aan.

Bij de foto' s zitten er 2 die we van elkaar gemaakt hebben zonder dat we dat door hadden, 'sleeping beauty' en 'kijk eens hoe stoer ik een boottocht volbreng', wel grappig!

Goed, het wordt voor ons tijd voor een wijntje, jullie ontbijten en daarna koffie.

Tot morgen, Wout en Gerard.

Link:

• 03 November 2012 - 09:34

Ank:

Hey Gerard gefeliciteerd dat je de barre overtocht zo goed hebt doorstaan. Het is toch een stuk fijner om fris en fruitig op doorreis te kunnen gaan. Jammer van de walvisexcursie dat die niet doorgaat. Maar jullie zullen het vast wel compenseren met andere mooie ervaringen. Mooie foto s! Wel een angstaanjagende lucht zeg. Tot skypes! X Ank

• 03 November 2012 - 16:15

Anneke:

Hé mannen,

Wat is het daar ongelooflijk mooi. Geweldige foto's.

Gelukkig de overtocht goed doorstaan, maar je zult wel blij zijn dat het zo goed is gegaan!
    Toch maar goed dat je niet naar mijn advies hebt geluisterd om je andere jas mee te nemen. Zo te zien heb je je warme jas af en toe hard nodig!!!

Op dit moment zul je nog wel lekker slapen, maar voor straks: een goede reis gewenst!!!

xxx

• 03 November 2012 - 16:15

Anneke:

Hé mannen,

Wat is het daar ongelooflijk mooi. Geweldige foto's.

xxx

• 03 November 2012 - 19:45

Jos En Ralph:

Hey Gerard,
    Zullen goede pillen geweest zijn,neem je ze mee??
    Toch wel heerlijk als je kan genieten van zo'n tocht.
    Gaaf dat jullie het zo naar je zin hebben.
    mazzel Jos en Ralph

• 03 November 2012 - 23:26

Jose En Ton:

Hallo Gerard en Wout,

We hebben vandaag ontdekt datnalle een reisverslag bijhouden .
    Heel,erg leuk,om jullie te kunnen volgen.
    Wat een reis en belevenis !
    Fantastisch dat jullie dit doen.
    Heel veel mooie ervaringen gewenst en gezond weer terug, liefs van Ton en Jose