NZ maandag 22 oktober - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu NZ maandag 22 oktober - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Gerard Zantboer - WaarBenJij.nu

NZ maandag 22 oktober

Door: Wout en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

23 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Cambridge

NZ maandag 22 oktober

Ik heb goed geslapen vannacht, Wout ff minder, maar dat heeft hij thuis wel vaker.
Vandaag is het Labour day (dag van de arbeid) in NZ, dus de meeste mensen hebben een vrije dag. Labour day was de reden dat we ons reisschema wat moesten omgooien want in eerste instantie zouden we naar CRV Ambreed gaan.
Maar bij Allen Donald in Cambridge, van Genetic Enterprises, konden we wel terecht. Dit contact hebben wij te danken aan mijn dochter Anne, want tijdens haar zoektocht voor mij naar email adressen van veehouders die we wilden aanschrijven, had ze info gevraagd bij G. E. En die reageerde zo snel en spontaan, dat we elkaar ook gaan ontmoeten uiteindelijk.
Prachtige man, 72 jaar oud, 2 huwelijken achter de rug en nog vol energie. Heeft een bedrijf wat handelt in sperma en embryo's en door zijn onafhankelijkheid kan hij lekker tegen de grote jongens ( Ambreed en LIC ) aanduwen.

Daarna naar Jacob en Margreet Chardon (ook in Cambridge) gegaan. Wout kent Jacob nog uit de tijd dat zij samen in de fokkerijraad zaten. Jacob heeft voor LIC een hertenfokprogramma opgezet. Bijzonder gastvrij ontvangen, en wat wonen deze mensen hier mooi!! Het is mooi weer ( zonning en 18 à 20 gr. C.), lange wandeling gemaakt over hun grondgebied en meteen alle water voorzieningen voor de dieren gecontroleerd. Heerlijk gegeten (hertenbiefstuk) en gezellig onder het genot van wijn uit de streek zitten bijpraten. Ik denk dat we goed slapen vannacht.......

Groeten Wout en Gerard.

Fotolink: https://www.dropbox.com/sh/davat1zocxpow49/ASV8fr_yNT

• 24 Oktober 2012 - 09:44

Leo En Marga:

Wout en Gerard

Het is hartstikke leuk om op deze manier jullie reis mee te maken! Mooi dat de mensen jullie zo gastvrij hun bedrijf laten zien.

Nog lekker genieten van de reis en tot het volgende verslag.

Groeten van de Tollen uit Ter Aar